
Visuel Power
Det rigtige, stærke billede kan gøre hele forskellen, når vi mennesker scroller rundt på sociale medier.
Med dette onlinekursus lærer du principperne bag at vælge billeder, der får brugerne til at stoppe op og se på dit indhold og budskab.
Hvornår er farver, øjenkontakt og beskæring vigtigt? Og hvordan udnytter du din flade allerbedst?
Det får du svar på i onlinekurset Visuel Power.
Kurset har premiere 15. september.

Visuel Power består af seks kapitler med videoer, der er mellem 8-20 minutter lange og fyldt med viden og konkrete eksempler, som gør dig klogere.
- Så stor en forskel gør det rigtige billede - jeg fortæller om en forbedring af tekst og billede, som tidoblede trafikken på et stykke indhold
- Teorien på området - hvilke billeder tiltrækker øjne? Og hvilke får folk til at scrolle forbi?
- Informationerne i et motiv - lær at se grundigt på dine billeder, vælge det rigtige og få dit budskab klarere frem. Lægger du mon mærke til de afgørende detaljer?
- Udfordringer på digitale skærme - vi fanges af billeder i et feed af fristelser på en lille skærm, som vi har ved hånden. Det stiller helt særlige krav til vores billeder. Jeg fortæller dig om mine vigtigste tricks.
- Det gode, gratis værktøj - jeg giver dig en rundtur i det populære og højt elskede værktøj Canva. Her får du mine bedste tricks til at skabe rød tråd i dit indhold og skabe tjekkede billeder til sociale medier og digitale platforme.
- Kan du vælge det gode billede? - Visuel Power slutter af med en test, hvor du bliver afprøvet i teorien i et underholdende quizformat. Kan du mon svare rigtigt, når du har været igennem kurset?
Du får adgang til kurset for 545 kroner + moms. Du kan efterfølgende altid finde kursusmaterialet og den tilhørende notesamling med alle guldkorn om Visuel Power.
Hvem henvender onlinekurset sig til?
Visuel Power indeholder viden, der er afgørende for dig, der arbejder med at formidle på sociale og digitale platforme.
Om du er social medie redaktør, social media manager, digital journalist, content-manager, digital marketeer eller kommunikatør, så vil der være relevante cases omkring udvælgelse af det rigtige billede i eksempelvis:
- Facebook posts/opslag
- Instagram posts/opslag og stories
- Billeder til nyheder og historier
- YouTube thumbnails
- Nyhedsbreve
- LinkedIn-opslag
Tidligere kursister og samarbejdspartnere om mit arbejde med undervisning om sociale medier:
“Nadia er en af landets skarpeste, når det handler om sociale medier. ”
Nils Mulvad
Journalist og kursusudbyder ved Kaas & Mulvad
“Stor viden, konkrete eksempler, opgaver og teori blev blandet og gjorde, at man fik et stort udbytte”
Journalist
Josefine Aude Raas
“Det var det bedst afviklede online kursus jeg til dato har været på!”
Poul Utting
Videojournalist og fotograf